გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი, პ/ნ: ლელა გერაძე პ/ნ
01030007896
საგანი: ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
სწავლების საფეხური კლასი: დაწყებითი მე-6 კლასი
გაკვეთილის თემა: ინტერნეტი და HTML ენა
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლე შეძლებს HTML ენის გამოყენებით პირველი ვებ-გვერდის შექმნას. რა არის ვებ-გვერდის საწყისი კოდი და როგორ ხდება მისი ნახვა ბრაუზერის საშუალებით.
№
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი
|
კლასის ორგანიზების ფორმა
|
სასწავლო რესურსი
|
დრო(წთ)
|
1
|
გამომწვევი ფაზა
|
7 წუთი
|
|||
1
|
მასწავლებლის მიერ დასმული კითხვებით მოსწავლეები გაიხსენებენ რა იციან ინტერნეტის შესახებ
ა)რა თემას ეხებოდა წინა გაკვეთილი?
ბ) ინტერნეტის შესწავლის დროს რა აქტივობები დაგამახსოვრდათ და რატომ?
|
საშინაო დავალების გამოკითხვა კითხვა პასუხის მეთოდით
|
მოსწავლე კითხვა-პასუხის რეჟიმში ააქტიურებს წინარე ცოდნას, არგუმენტირებულად გამოთქვამს საკუთარ აზრს.
|
ჟურნალი,
|
3 წუთი
|
2
|
მაპროვოცირებელი კითხვა : რა ასოციაცია გიჩნდებათ ვებ-გვერდთან დაკავშირებით?
მასწავლებელი დაფაზე ჩამოწერს სხვადასხვა ასოციაციას რაც მოსწავლეებს
გაუჩნდათ ვებ გვერდთან დაკავშირებთ
|
გონებრივი იერიში
|
აყალიბებენ და ქმნიან ასოცირებულ სქემებს, კავშირებს (მოსწავლეები გაიხსენებენ რა იციან ვებ გვერდის შესახებ)
|
დაფა, ცარცი
|
4წუთი
|
2
|
შინაარსის რეალიზება
|
30 წუთი
|
|||
3
|
მასწავლებელი პროექტორის დახმარებით ეკრანზე უჩვენებს მოსწავლეებს ტექსტურ რედაქტორში აკრეფილ ტექსტს „ჩემი პირველი ვებ-გვერდი“. იგივე ტექსტს აჩვენებს ვებ-ბრაუზერით. უხსნის ვებ გვერდის სტრუქტურას სლაიდების გამოყენებით.
|
მინი ლექცია
|
მოსწავლეები ინფორმირდებიან და წარმოდგენა ექმნებათ ვებ-გვერდის სტრუქტურაზე
|
22 ინტერნეტ ქსელში ჩართული კომპიუტერი
|
4წუთი
|
4
|
უკვე არსებული ვებ-გვერდების ტეგების დათვალიერება მოსწავლეები გაეცნობიან საიტი
buki.ge-ის გვერდის HTML ენის სტრუქტურას.
მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს მითითებას:'ჩართონკომპიუტერები; გახსნან ვებ ბრაუზერი internet
Explorer-ი; მისამართის ზოლში ჩაწერონ ვებ გვერდის მისამართი
buki.ge; გამოიტანონ ბრძანება view
page source.
|
ინდივიდუალური
|
სწავლა კეთება
|
22 ინტერნეტ ქსელში ჩართული კომპიუტერი
|
6წუთი
|
5
|
მოსწავლეები პროგრამა Notepad
-ში კრეფენ ტექსტს გვ 110; ამახსოვრებენ მითითებული ინსტრუქციით ; ქმნიან პირველ ვებ გვერდს.
|
სწავლა-კეთება
|
სწავლა-კეთებით პირველი ვებ გვერდის შექმნა და დამახსოვრება
|
მეექვსე კლასის სახელმძღვანელო : -ავტორი: ნ. ჯამასპიშვილი
კომპიუტერი,
22 ინტერნეტ ქსელში ჩართული კომპიუტერი
|
12 წუთი
|
6
|
მოსწავლეები მასწავლებელს ეკრანზე წარმოუდგენენ თავიანთ შექმნილ ვებ-გვერდს
|
პრეზენტაცია.
|
შესრულებული დავალების სწორედ ჩამოყალიბება
|
პროექტორი საპრეზენტაციო პროგრამაში მომზადებული რესურსი
|
8 წუთი
|
რეფლექსია
|
8 წუთი
|
||||
7
|
მასწავლებელი მოსწავლეებთან ერთად აჯამებს გაკვეთილს პასუხობს კითხვებს, რომელიც შესაძლოა გაუჩნდეთ მოსწავლეებს)
|
რეფლექსია
|
შემაჯამებელი კითხვები, რაც მათ გაუჩნდათ ახალი მასალის გარშემო
|
5 წუთი
|
|
8
|
პროგრამა
Notepad-ს გამოყენებით შექმნან ვებ გვედი სათაურით „ჩემი გვერდი“ . ჩამოწერენ რის შესწავლაც უნდათ სამომავლოდ და გამოაგზავნონ მეილზე
maswavlebeli157@gmail.com
|
საშინაო დავალება
|
მოსწავლეები დამოუკიდებლად შეძლებენ ვებ გვერდის შექმნას.
|
მეექვსე კლასის სახელმძღვანელო : -ავტორი: ნ. ჯამასპიშვილი
კომპიუტერი, პროექტორი
22 ინტერნეტ ქსელში ჩართული კომპიუტერი
|
2 წუთი
|
9
|
გაკვეთილის დასაწყისში მოსწავლეებს ურიგდებათ საგაკვეთილო პროცესში მონაწილეობის თვით შეფასების სქემა (იხ. ქვემოთ) რომელიც უნდა შეავსონ გაკვეთილის მსვლელობის დროს. მასწავლებელი გაკვეთილის ბოლოს აჯამებს მოსწავლეების მიერ საბოლოო სახით შევსებულ თვითშეფასების სქემას და აკეთებს მიმდინარე განმავითარებელ ზეპირ კომენტარს.
|
მიმდინარე თვით შეფასება
|
მოსწავლეების ჩართულობის თვითშეფასება საგაკვეთილო პროცესში .
|
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის /მონაწილეობის სქემა
|
2 წუთი
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლეები გაიგებენ თუ, როგორ ხდება ვებ გვერდის შექმნა
HTML ენის გამოყენებით. რა არის ვებ-გვერდის საწყისი კოდი და როგორ ხდება მისი ნახვა ბრაუზერის საშუალებით.
რეფლექსია
გავითვალისწინებ შეფასების ჯგუფის რეკომენდაციას და სამომავლოდ, ვეცდები მეტი ყურადღებით მოვეკიდო გაკვეთილის ტემპის ოპტიმალურობას: ტემპი იყოს არც ნელი და არც სწრაფი. ვეცდები, შევინარჩუნო გაკვეთილის ტემპი მოსწავლეების და არა საკუთარი აქტიურობის ხარჯზე, რათა უკეთ შევძლო კომუნიკაციის არა ვერბალური საშუალებების ეფექტური გამოყენება. მონიტორინგს გავუწევ მოსწავლეთა სწავლის პროცესს სხვადასხვა მეთოდით/ფორმით, რის საფუძველზეც მოსწავლეები მიიღებენ სხვადასხვა სახის უკუკავშირს, როგორც მასწავლებლისგან, ასევე თანაკლასელებისგან. ასევე, მნიშვნელოვანია კრიტერიუმებზე დაყრდნობით ჩავრთო მოსწავლეები შეფასების პროცესში (თვითშეფასება, ერთმანეთის შეფასება).
ამ მიზნით, გავეცნობი მეთოდურ ლიტერატურას, მივმართავ ყველაზე პროდუქტიულ დახმარებას: პედაგოგების მიერ ურთიერთსწავლებას-უკუკავშირის ანალიზსა და რეფლექსიას პროფესიული ზრდისთვის, ჩავატარებ საკუთარი პროფესიული პრაქტიკის კვლევას, გავივლი ტრენინგს.
შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმი
|
დაბალი
1ქ
|
საშუალო
2ქ
|
კარგი
3ქ
|
საუკეთესო
4ქ
|
ინტერნეტის და ქსელების შესახებ გავლილი მასალის გახსენება
|
არ ახსოვთ რა არის ინტერნეტი. როგორი ქსელები არსებობს
|
ახსოვთ, ინტერნეტის და ქსელების შესახებ გავლილი მასალა, მაგრამ სრულფასოვნად
არა
|
ნაკლებად ამომწურავად პასუხობს ინტერნეტის და ქსელების შესახებ გავლილი მასალაზე დასმულ კითხვებს.
|
ამომწურავად და სრულყოფილად ახსოვთ გავლილი მასალაინტერნეტის და ქსელების შესახებ. პასუხობს ყველა დასმულ შეკითხვას.
|
გაკვეთილზე ჩართულობა
ვებ- გვერდის სტრუქტურის გამოტანა ეკრანზე
|
ვერ ხსნის ვებ-გვერდს
|
ხსნის ვებ გვერდს, მაგრამ ვერ გამოაქვს მისის სტრუქტურა
|
ხსნის ვებ გვერდს, მაგრამ დახმარების გარეშე უჭირს მისის სტრუქტურის გამოტანა
|
ხსნის ვებ გვერდს, გამოაქვს მისის სტრუქტურა ეკრანზე
|
საკლასოდავალებასთან შესაბამისობა
|
ხსნის პროგრამას, მაგრამ უჭირს ტექსტის აკრეფა
|
ხსნის პროგრამას, კრეფს ტექსტს, მაგრამ ვერ ამახსოვრებს
|
ხსნის პროგრამას, კრეფს ტექსტს , ამახსოვრებს არასწორი უნიკოდის მითითებით
|
ყველა ინსტრუქცია გათვალისწინებულია, დავალებასრულყოფილად არისშესრულებული
|
მთლიანი შთაბეჭდილება
|
მიზანი არ არის მიღწეული
|
მიზნის ზოგიერთი მოთხოვნა გათვალისწინებულია
|
მიღწეულია გარკვეული მიზანი
|
ყველა მიზანი სრულყოფილად მიღწეულია
|
მაქსიმალური შეფასება არის 12 ქულა
დაგროვილი ქულები გავყოთ 12-ზე და გავამრავლოთ10-ზე
სხვა რესურსები:
ჟურნალი, დაფა, ცარცი
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის /მონაწილეობის სქემა
მეექვსე კლასის სახელმძღვანელო : -ავტორი: ნ. ჯამასპიშვილი
კომპიუტერი, პროექტორი
22 ინტერნეტ ქსელში ჩართული კომპიუტერი
ხელმოწერა-ლ.გერაძე
თარიღი:
30.10.2018
Комментариев нет:
Отправить комментарий